


Frakt och Leverans
Fri frakt på beställningar över 500 kr. Om beställningen understiger 500 kr tillkommer en fraktavgift på 49kr. Den här avgiften läggs bara på en gång per beställning. Så du kan lägga till 100 skrymmande produkter till din beställning utan att tänka på fraktkostnaden. Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser som orsakas av transportbolaget. Vi levereras endast inom Sverige
Betalningsalternativ
Enkla och säkra betalningar! Alla våra betalningssätt är säkra och vi nyttjar bara betrodda betalningsleverantörer så som Visa, MasterCard, Nordea, Swedbank och Handelsbanken.
Returer
Har paketet gått sönder eller försvunnits i transporten så skickar vi givetvis ut en ny produkt utan kostnad efter att vi har mottagit underlag på att varan gått sönder eller försvunnit. Överensstämmer inte produkt och antal med följesedel vid leverans så skickar vi givetvis ut rätt produkt och antal utan kostnad. Vi har inte öppet köp på någon produkt. Är en produkt och antal beställt och levererat godtar vi ingen retur.
Köpvillkor
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Springair Sverige / Flexsell AB Nordic (Org.nr: SE 556968-7808) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).
2. Leveranser - Leveranstid
Lagerförda varor i butiken levereras inom 2-6 arbetsdagar efter att du mottagit en orderbekräftelse.
Skulle en större mängd pall beställas så kan leveranstiden gå upp mot 4 veckor.
Frakt Posten
Beställningar levereras med DHL och Postnord. Det innebär att godset anländer till närmsta postombud t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.
Transportrisk
Alla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig.
Skadat gods
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet.
OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.
Felexpedierade varor
Springair besiktigar varje försändelse innan den skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har Springair konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.
3. Betalning
Priserna på Springair uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt och avgifter för betalning kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer
Bank/Kreditkort (VISA & MasterCard)
Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. All information skickas krypterat via SSL så att ingen utomstående ska kunna läsa av dina kortuppgifter. Vi accepterar VISA och MasterCard.
Inga extra avgifter tillkommer vid kortköp.
4. Reklamationsrätt
Springair följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans. Din följesedel är för enkelhetens skull även ditt kvitto. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen. Vi ansvarar inte för följdskador vid hantering av felaktiga eller fellevererade varor. Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.
Vill du reklamera en vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst via info@springair.se